mot fjällen

Hej allihopa. Jag har precis vaknat efter ännu en nattvecka och om en timme tar jag nattåget till fjällen. Det är Sofia som bokat och bjudit in ett stort gäng till en stor stuga. Det är också Sofia som packat vantar, skidjacka och skidbyxor till mig. Och skickat länk till skiduthyrningen. Jag borde kanske ha bokat i förväg. När jag var barn gick man bara dit och ställde sig i kö. Kanske är allt annorlunda nu.

I värsta fall, om alla skidorna är slut, får jag väl läsa och skriva dagbok framför brasan. Notera och registrera istället för att delta. Och ge sken av att det var helt enligt plan. (Skidor i fjällen? Hade inte tänkt det…) Så länge ingen lägger märker till att man blir besviken är allt under kontroll. Så som när man ramlar, var det någon som såg?

Jag har gjort mitt bästa med packningen, liksom med det här inlägget, men huvudet är lite tungt och lite trögt. Tofflorna och morgonrocken är iallafall med. Det kommer man ganska långt på.

Jag tänkte faktiskt lämna datorn hemma men skriver dagbok som vanligt och ni får såklart läsa vart endaste ord när jag kommer hem.

*

Läs också:

3 reaktioner till “mot fjällen

  1. Hallå! Kan inte du göra ett ”hitta kompisar” inlägg såsom Flora och Gabriella Skog brukar göra varje säsong. Hade varit underbart att lära känna andra läsare till din blogg!!

    Gilla

Lämna en kommentar