snart helg

Hej från mitt i veckan. Här kommer ett pratigt inlägg om ingenting. Min vecka har hittills varit 100% vardag: Iskall sallad i matlådan varje dag, springa varje kväll, sova varje natt, jobba varje dag. Vardagskvällarna bara rinner ifrån mig. Å ena sidan: blev det inte mer än såhär? Å andra sidan: Vad mer kan man förvänta sig av en tisdag i januari? Kanske räcker det att vara varm, utvilad, fastanställd, mätt och torr.

Jag föreställer mig hur allt det där kommer ordna sig när man får barn. Då är det liksom aldrig ens eget fel att man har tråkigt. Då finns det alltid en naturlig uppgift. Lite som att jobba hela tiden. Kanske skulle det räcka med att börja titta på TV-serier. Men det vill jag inte.

Snart är i det iallafall helg. Då är det förstås mycket roligare att inte ha barn. Och att redan ha sprungit i regnet, ätit matlåda och jobbat på. Pengar på kontot, mil i benen (hur roligt ska man ha? hur lycklig ska man va?) Min ser ut såhär:

På fredagen ska jag på en spelning. Den ingår i mitt nyårslöfte att gå mer på konsert, som är formulerat som att jag ska försöka gå på spelningar till band jag aldrig hört talas om. Jag skulle egentligen gått med min kompis, men det körde ihop sig lite med hennes bebis matschema. Oroa er inte, jag har hittat en annan person att gå med.

På lördag ska jag på Camillas 35-årsfest. Hon har just kommit hem efter att ha seglat över Atlanten och ska nu ha stor fest på lokal. Jag var sugen på att bjuda in till en ordentlig förfest men det verkar som att dom flesta är uppbokade på annat innan och planerar att komma senare. Så blir väl inget med det. 

På söndagen är det söndagsmiddag. Jag som varit ganska osugen på mesta den senaste tiden har ställt in ett par gånger i rad. Men nu känner jag hur januaridimman börjar lätta. Jag läste Julias inlägg om februarinymfen, och riktigt där är jag inte ännu. Men en februarismurf ska jag nog kunna bjuda på. Jag tror faktiskt det är dags att låtsas att allt är som vanligt ett tag nu. Samla krafter inför nästa undergång.

Vad ska ni göra i helgen? 

4 reaktioner till “snart helg

  1. Jobba extra på lördagkväll helt frivilligt, sparar pengar till större renovering. Träffa vuxna barn, nosa på syrrans baby. Njuta av att inte vakna 5.45 fastän min wake-up light väcker mig med en fjäderstrykning och fågelkvitter. Ta en tupplur, något jag inte unnar mig till vardags.

    Gilla

    1. låter mysigt med sovmorgon både sovmorgon och tupplur. hoppas det går bra att jobba. alla som jobbar så att andra kan vara lediga har en särskild plats i mitt hjärta ❤

      Gilla

Lämna en kommentar